دلایل چشمک زدن تلویزیون سونی + راه حل
دلیل چشمک نارنجی تلویزیون سونی

فهرست مطالب

دلایل چشمک زدن تلویزیون سونی + راه حل

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای دارندگان تلویزیون سونی پیش بیاید، مشکل چشمک زدن پاور تلویزیون سونی است. چشمک زدن تلویزیون سونی در حالت‌های مختلفی اتفاق می‌افتد و به چند دسته تقسیم می‌شود که هر کدام از آن‌ها معنی مخصوص به خود را دارند. بسیاری از عواملی که باعث چشمک زدن چراغ تلویزیون سونی ‌می‌شوند، به دست خود شما قابل حل شدن هستند. در این مقاله به راهنمایی تعمیر تلویزیون سونی با مشکل چشمک زدن تلویزیون خواهیم پرداخت. در تصویر زیر برگه راهنمای مشکلات تلویزیون سونی با توجه به چراغ پاور آورده شده است که در ادامه بیشتر به آن می‌پردازیم.

دلایل چشمک زدن تلویزیون سونی

مفهوم تعداد دفعات چشمک زدن در تلویزیون سونی

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، با توجه به دفترچه راهنمای کمپانی سونی برای تکنسین‌های تعمیرات، هر تعداد دفعات چشمک چراغ جلوی تلویزیون سونی، دارای مفهوم خاص خود است. در زیر به بررسی علت هر مدل چشمک زدن در تلویزیون‌‌های سونی پرداخته‌ایم.

مشکل ۲ بار چشمک زدن تلویزیون سونی

اگر مشکل ۲ بار چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون سونی را دارید و تلویزیون بعد از این اتفاق در مدت بسیار کوتاه خاموش می‌شود، عموما مشکل از برد پاور تلویزیون است و دچار ایراد سخت افزاری شده است. برای تعمیر تلویزیون سونی با مشکل دو بار چشمک زدن پاور، می‌توانید با کارشناسان خدمت پلاس تماس گرفته تا راهنمایی‌های لازم را انجام داده و برای حل مشکل شما، تکنسین به محل اعزام شود.

مشکل ۳ بار چشمک زدن پاور تلویزیون سونی

اگر تعداد چشمک زدن چراغ جلوی تلویزیون سونی ۳ بار باشد، علاوه بر برد پاور، ممکن است مین برد تلویزیون دچار مشکل شده باشد. یکی از دلایل اصلی بروز این مشکل نوسانات برق و آسیب‌های ناشی از آن می‌توانید باشد. در صورتی به مشکل ۳ بار چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون سونی برخورد کردید، می‌بایست به تکنسین‌های مجرب اطلاع دهید تا با حضور در محل، تلویزیون شما را عیب یابی کنند.

مشکل ۴ بار چشمک زدن چراغ تلویزیون سونی

۴ بار چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون sony، نشان دهنده خرابی برد درایور بخش بک لایت تلویزیون سونی است. این بخش در تلویزیون با عنوان LD Board  هم شناخته می‌شود. در صورتی‌ که با این ارور و مشکل روبرو شدید، نیاز به تعمیر تخصصی تلویزیون و مراجعه تکنسین برای حل مشکل است. خدمت پلاس، مرکز تخصصی تعمیر تلویزیون در رشت، آماده است تا تعمیر تلویزیون در رشت با مشکل بک لایت را با ضمانت در منزل شما، انجام دهد.

دلیل چشمک قرمز تلویزیون سونی

مشکل ۵ بار چشمک زدن تلویزیون سونی

اگر چراغ پاور تلویزیون سونی شما ۵ بار چشمک می‌زند و پس از دو ثانیه متوقف می‌شود، دوباره پنج بار چشمک می‌زند، نشان دهنده این است که پنل و برد تی کان دچار آسیب دیدگی شده و نیاز به بررسی و تعمیر دارد.

 دقت کنید که اگر تلویزیون‌تان دچار آب خوردگی شده باشد، این آب خوردگی به پنل تلویزیون یا همان صفحه نمایش (LD) نفوذ کرده باشد، این آسیب دیدگی تنها به صفحه نمایش تلویزیونتان ختم نمی‌شود بلکه فلت‌های پنل (COF) و برد (Tcon) دچار آسیب دیدگی می‌شوند. در هر صورت نیاز به باز شدن تلویزیون و بررسی قطعات برای پیدا کردن دلیل اصلی توسط تکنسین مجرب، وجود دارد.

مشکل ۶ بار چشمک زدن پاور تلویزیون سونی

علت ۶ بار چشمک زدن چراغ جلوی تلویزیون در اکثر مدل‌های سونی، به این معنی است که پنل بک لایت دچار آسیب دیدگی شده است. معمولا این اتفاق قبل از چشمک زدن با مشکلاتی قبیل سیاه شدن قسمتی از تلویزیون و ایجاد هاله‌های نورانی روی صفحه خود را نمایان می‌کند ولی ۶ بار چشمک زدن پاور این مشکل را تایید کرده و نیاز به تعویض بک لایت تلویزیون سونی وجود دارد.

مشکل ۸ بار چشمک زدن چراغ تلویزیون سونی

اگر تلویزیون سونی با الگوی ۸ بار چشمک زدن عمل کند، معمولا بدین معنی است که بخش صدای تلویزیون ایراد دارد. این الگو کمتر مشاهده می‌شود؛ زیرا کیفیت صدای تلویزیون‌های سونی معمولا به ندرت دچار مشکل می‌شود اما دلایل خارجی دخیل ممکن است باعث ایجاد مشکل در صدا و خرابی اسپیکر‌های تلویزیون شود که نیاز به بررسی و تشخیص مشکل توسط تکنسین وجود دارد.

مشکل ۱۳ بار چشمک زدن تلویزیون سونی

در تلویزیون‌های سونی معمولا به علت خرابی در لامپ‌های فلورسنت بک لایت، ممکن است چراغ جلوی تلویزیون ۱۳ بار به صورت مداوم چشمک بزند. البته ناگفته نماند با رشد تکنولوژی و استفاده از متدهای روز در تلویزیون‌های جدید برند سونی، این مشکل کم‌تر در تلویزیون‌ها اتفاق می‌افتد.

مفهوم چشمک‌های رنگی چراغ پاور در تلویزیون سونی

در تلویزیون‌های سونی و خصوصا سری هوشمند، چشمک‌های رنگی نیز به مجموعه چشمک‌های چراغ پاور تلویزیون سونی اضافه شده‌اند که هر رنگی مفهومی را به کاربر می‌رساند. در زیر دلیل رنگ هر چشمک را بررسی کرده‌ایم.

چشمک نارنجی تلویزیون سونی

چشمک زدن نارنجی چراغ جلوی تلویزیون سونی، نشان دهنده وجود آپدیت برای تلویزیون سونی است. این چراغ فقط در مدل‌های هوشمند تلویزیون سونی اتفاق می‌افتد و با کاربر خبر از وجود آپدیت را می‌دهد. در صورت مشاهده این چراغ تلویزیون را به اینترنت وصل کرده و به هیچ عنوان آن را خاموش نکنید و به تلویزیون اجازه دانلود آپدیت و نصب آن را بدهید.

اپدیت تلویزیون ممکن است زمان‌گیر باشد و در صورت طول کشیدن نگران نشوید. در صورتی که در هنگام بروزرسانی تلویزیون آن را از برق بکشید، موجب آسیب دیدن نرم افزار تلویزیون شده و اصطلاحا نیاز به فلش شدن تلویزیون وجود دارد. در تلویزیون‌های قدیمی سونی، چراغ نارنجی نشان دهنده روشن بودن تایمر روی تلویزیون است که می‌توانید آن را از تنظیمات تلویزیون غیرفعال کنید.

دلیل چشمک نارنجی تلویزیون سونی

چشمک سبز تلویزیون سونی

وقتی تلویزیون خود را روشن می‌کنید، حتما متوجه چراغ چشمک زن سبز یا سفید شده‌اید. این چراغ مدتی  پس از روشن شدن تلویزیون شما خاموش می‌شود و اتفاقی طبیعی است.

در صورتی که تلویزیون را روشن کرده‌اید، فقط چراغ سبز به حالت چشمک زن در می‌آید و دستگاه شما روشن نمی‌شود یا تلویزیون شما روشن شده و پس از مدت زمان کوتاهی خاموش شود اما چراغ چشمک زن شما همچنان سبز باشد، ابتدا دستگاه تلویزیون خود را از برق بکشید و مدتی صبر کنید. سپس دوباره آن را به برق متصل کنید. اگر این دو مورد مذکور مجددا اتفاق افتاد، تلویزیون شما نیازمند سرویس است که می‌توانید از خدمات ما برای تعمیر تلویزیون در رشت استفاده کنید.

چشمک قرمز تلویزیون سونی

چشمک زدن چراغ جلوی تلویزیون سونی به رنگ قرمز، نشان‌دهنده وجود مشکل در تلویزیون است. تعداد دفعات چشمک زدن که در بالا به تعدادی از عناوین مهم آن پرداختیم، با رنگ قرمز اتفاق خواهد افتاد.

در صورتی‌ که این چشمک را مشاهده کردید، می‌توانید در اولین گام تلویزیون را از برق کشیده و دستگاه‌های متصل به تلویزیون را جدا کنید. اگر مشکل از بین رفت، احتمالا یکی از دستگاه‌های متصل دارای مشکل اما در صورت ادامه مشکل، بهتر است با تکنسین‌های خدمت پلاس تماس حاصل نمایید.

چشمک آبی و بنفش تلویزیون سونی

چشمک‌های آبی و بنفش در تلویزیون‌های سونی نیز دارای مفاهیمی هستند؛ اما نشان‌دهنه مشکل خاصی برای تلویزیون نخواهند بود. چشمک آبی پاور تلویزیون سونی نشان دهنده اتصال دستگاهی از طریق شبکه یا وای فای به تلویزیون است و معمولا با اتصال تلفن همراه به تلویزیون، شاهد این رنگ باشید.

چشمک بنفش چراغ تلویزیون سونی به دلیل ضبط کردن به نمایش گذاشته خواهد شد. در صورتی که با اتصال فلش یا هارد، در حال ضبط ویدیویی از روی تلویزیون هستید، چراغ اندیکاتور به رنگ بنفش در خواهد آمد.

تعمیر مشکل چشمک زدن تلویزیون سونی

در صورتی که با هر کدام از مشکلات بالا یا حتی مشکلاتی خارج از این موارد مواجهه شدید، کافی است با کارشناسان خدمت پلاس از طریق شماره تماس ۰۹۱۱۱۴۶۲۳۱۰ و فرم درخواست تکنسین ارتباط برقرار کنید تا در سریع‌ترین زمان تکنسین‌ها در محل حاضر شده و پس از کارشناسی به رفع مشکل تلویزیون شما بپردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *