ریست کردن تلویزیون سامسونگ چگونه است؟
ریست کردن تلویزیون سامسونگ

فهرست مطالب

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که فرزند کوچک شما کنترل تلویزیون را در دست گرفته و یک سری از تنظیمات تلویزیون شما را به هم بریزد. حتی ممکن است کنجکاوی خودتان عود کرده باشد و شروع به دستکاری تلویزیون کنید و دیگر نتوانید به حالت اول تلویزیون خود را برگردانید.

اینجاست که با ریست کردن تلویزیون سامسونگ، مشکل را حل کرده و با یک نفس عمیق به ادامه‌ی تماشای تلویزیون خود بپردازید. به هر حال خدمت پلاس به عنوان نماینده تعمیر تلویزیون سامسونگ در محل اینجاست تا شما را با روش های مختلف ریست تلویزیون سامسونگ آشنا کند.

۵ راهکار ریست تنظیمات تلویزیون سامسونگ

معمولا مشکلاتی که برای شما در تلویزیون سامسونگ پیش می‌آید، در قسمت تنظیمات تلویزیون است که شما در هر بخش به روش خودش می‌توانید عمل کرده و مشکل را حل کنید! در زیر به بررسی برخی از روش‌های ریست کردن تنظیمات تلویزیون سامسونگ می‌پردازیم:

 

۱) soft reset کردن تلویزیون سامسونگ: یکی از مشکلاتی که به مرور زمان برای تلویزیون‌های سامسونگ پیش می‌آید، کندی برنامه‌ها و عملکرد تلویزیون است. معمولا کاربران با دیدن این موضوع نگران می‌شوید و احساس می‌کنید تلویزیون ویروسی شده یا آسیب جدی دیده است. ولی می‌توانید به راحتی این مشکل را در چند گام ساده و ریست کردن تلویزیون سامسونگ حل کنید.

ریست تنظیمات تلویزیون سامسونگ

برای سافت ریست کردن و حل مشکل کندی تلویزیون سامسونگ کافی است، دکمه پاور کنترل تلویزیون زمانی که روشن است برای ۵ ثانیه نگه دارید. با انجام این کار تلویزیون به صورت خودکار خاموش شده و بعد از گذشت ۵ ثانیه روشن می‌شود. کش و حافظه موقت تلویزیون با این کار خالی شده و این کار کمکی بزرگی به افزایش سرعت تلویزیون شما می‌کند.
اگر با این کار مشکل شما حل نشد، از روش‌های ریست کردن تلویزیون سامسونگ که در پایین به آن اشاره کرده‌ایم، استفاده کنید یا با شماره تماس ۰۹۱۱۱۴۶۲۳۱۰تماس حاصل نمایید.

۲) ریست smart hub تلویزیون سامسونگ: گاهی اوقات ممکن است فقط نرم افزارهای تلویزیون اسمارت سامسونگ شما به مشکل خورده باشد و با مشکلاتی مانند ارور close program، نصب نشدن برنامه‌های جدید و کندی سایر نرم‌افزارها همراه باشد. برای رفع این مشکل می‌توانید فقط تنظیمات مربوط به اسمارت هاب تلویزیون سامسونگ را بازنشانی به کارخانه کنید تا مشکل حل شود. گام‌های ریست فکتوری اسمارت هاب به شرح زیر است:
– به مسیر تنظیمات (Settings) بروید و سپس گزینه همه تنظیمات (All Settings) را انتخاب کنید.
گزینه پشتیبانی (Support) را انتخاب کنید.
– گزینه مراقبت از دستگاه (Device Care) و سپس خودعیب‌یابی (Self-Diagnosis) را انتخاب کنید.
– گزینه Reset Smart Hub را انتخاب کنید.
– رمز پین مربوط به تلویزیون را وارد کنید (بصورت پیش فرض این مقدار ۰۰۰۰ می‌باشد اما اگر با وارد کردن این عدد پیغام اشتباه برای شما به نمایش آمد می‌توانید از مسیر تنظیمات(setting)> همه تنظیمات(all setting)> عمومی و حریم خصوصی(general & privacy) > مدیریت سیستم(system manage)> تغییر رمز پین(change pin code)، رمز را به عدد دلخواه تغییر دهید).
منتظر اتمام فرآیند ریست کردن تلویزیون سامسونگ و روشن شدن مجدد تلویزیون باشید.

ریست اسمارت هاب تلویزیون سامسونگ

نکته‌ی مهم در این روش این است که با انجام این بازنشانی، تمامی تنظیمات مربوط به نرم‌افزارهای تلویزیون، حساب‌های کاربری متصل شده مثل فیلیمو و نماوا، از بین رفته و بعد از انجام فرآیند می‌بایست مجدد اکانت‌های خود را متصل کنید. این روش کاملا مانند ریست تلفن همراه عمل می‌کند و به کل اطلاعاتی که روی تلویزیون ذخیره شده است پاک می‌شود. این روش برای ریست کردن تلویزیون هوشمند سامسونگ می‌باشد.


۳) ریست کردن تنظیمات صدا تلویزیون سامسونگ: اگر صدای تلویزیون شما دچار مشکل شده است، برای مثال ضعیف یا بم شده است یا از شفافیت آن کاسته شده، در اولین قدم بهتر است که تنظیمات مربوط به صدا تلویزیون سامسونگ را بازنشانی کنید تا اگر مشکل نرم افزاری باشد، حل شود.
برای انجام با استفاده از مسیر:
تنظیمات(setting)> همه تنظیمات(all setting)> صدا(sound)> تنظیمات پیشرفته(expert options)
به قسمت بازنشانی صدا تلویزیون سامسونگ رفته و با زدن بر روی ریست کردن صدا، تمامی تنظیمات صدا را به حالت اولیه کارخانه برمی‌گردانید. اگر با انجام این مراحل مشکل حل نشد، بهتر است با مشاورین خدمت پلاس تماس بگیرید تا در ادامه‌ی مسیر همراه شما باشند.

 

ریست کردن تنظیمات صدا تلویزیون سونی

۴) ریست کردن تنظیمات تصویر تلویزیون سامسونگ: اگر تصویر تلویزیون شما به مشکل خورده، برای مثال تصویر تار شده است، تصویر کمرنگ و یا پررنگ شده و بطور کلی کیفیت تصویر کاهش پیدا کرده است، این شما هستید که میتوانید با استفاده از روش ریست کردن تنظیمات تصویر، اولین گام را به سوی تعمیر تلویزیون خود بردارید.

از طریق مسیر:
تنظیمات(setting)> همه تنظیمات(all setting)> تصویر(display)> تنظیمات پیشرفته(expert options)
به نقطه مورد نظر می‌رسید و با زدن بر روی ریست تنظیمات تصویر تنظیمات تصویر را به حالت کارخانه بازنشانی می‌کنید. اگر با این روش مشکل تلویزیون شما حل نشد بهتر است با خدمت پلاس تماس گرفته و با درخواست تعمیر تلویزیون در رشت، تکنسین‌های ما کمک‌های لازم را در مراحل بعدی به شما کنند.
۵) بازنشانی تنظیمات شبکه تلویزیون سامسونگ: گاهی ممکن است گوشی شما بر روی تلویزیون، تصویر به اشتراک نگذارد و یا تلویزیون شما به وای فای متصل نشود. این مشکلات اغلب مربوط به بخش شبکه تلویزیون شما می‌باشد و با اطمینان از روشن بودن مودم و داشتن بسته اینترنتی، با استفاده از مسیر زیر تنظیمات تلویزیون سامسونگ خود را ریست کنید.
در مسیر:
تنظیمات(setting)> همه تنظیمات(all setting)> اتصال‌ها(connections)> شبکه(network)
بر روی ریست شبکه بزنید تا تمامی اطلاعات شبکه بر روی تلویزیون سامسونگ شما به حالت اولیه بازنشانی شود.

ریست کردن تنظیمات شبکه تلویزیون سامسونگ

چگونه تلویزیون سامسونگ را ریست فکتوری کنیم؟

اگر مایل هستید تلویزیون سامسونگ خود را به صورت کامل ریست کنید و تمامی تنظیمات آن را به حالت اولیه کارخانه بازنشانی کنید، می‌بایست ریست فکتوری کامل انجام دهید. در این روش تمامی اطلاعات بر روی تلویزیون مانند رمز وای فای، نرم‌افزارهای نصب شده، حساب‌های متصل شده و تمامی اطلاعات دیگر بطور کلی پاک می‌شود و تلویزیون به حالت اولیه خود بازمیگردد.
برای انجام این کار، ابتدا مسیر زیر را طی کنید:
تنظیمات(setting)> همه تنظیمات(all setting)> عمومی و حریم خصوصی(generals & privacy)> بازنشانی(reset factory)
با زدن بر روی بازنشانی می‌بایست کد پین تلویزیون خود را وارد کنید. بصورت پیش فرض این مقدار ۰۰۰۰ می‌باشد اما اگر با وارد کردن این عدد پیغام اشتباه برای شما به نمایش آمد می‌توانید از مسیر تنظیمات>همه تنظیمات>عمومی و حریم خصوصی>مدیریت سیستم> تغییر رمز پین، رمز را به عدد دلخواه تغییر دهید. پس از زدن این گزینه تلویزیون شما وارد فرآیند ریست شده و بعد از گذشت چند دقیقه به صفحه اولیه راه اندازی تلویزیون منتقل می‌شود. بعد از ورود به این صفحه قدم‌های راه اندازی را به ترتیب انجام داده تا تلویزیون شما بصورت کامل راه اندازی شود.
نکته‌ی مهم در مورد ریست فکتوری کامل این است که مراحل بیان شده برای ریست فکتوری، روش تقریبا عمومی بین تلویزیون‌های سامسونگ می‌باشد اما ممکن است بسته به مدل و یا منطقه‌ی جغرافیایی تولید تلویزیون این مسیر ها متفاوت باشد. در این صورت با طی کردن مسیر تنظیمات> پشتیبانی> خود عیب یابی می‌توانید از گام‌های ریست فکتوری تلویزیون خود باخبر شوید. همچنین می‌توانید با شماره تماس ۰۹۱۱۱۴۶۲۳۱۰ تماس حاصل کنید.

آموزش ریست کردن تلویزیون سامسونگ

ریست کردن تلویزیون سامسونگ با روش مخفی!

یکی از راه‌های دیگر ریست فکتوری تلویزیون سامسونگ که اغلب تکنسین‌های تعمیر و متخصصان از آن استفاده می‌کنند، استفاده از منوی مخفی برای ریست کردن تلویزیون سامسونگ می‌باشد. در این روش ابتدا دکمه‌های زیر را به ترتیب گفته شده در حالتی که تلویزیون روشن است، وارد کنید:

Mute > menu > info > power(در تلویزیون‌های تولید اروپا)
Mute> 1 > 8 > 2 > power(در تلویزیون‌های تولید شده در آمریکا)

بعد فشردن آخرین دکمه، صفحه‌ای بعد از گذشت چند ثانیه صفحه‌ای در تلویزیون شما باز می‌شود. بعد از مشاهده صفحه، بر روی گزینه option زده و سپس بر روی reset factory بزنید. با این کار تلویزیون شما بعد از گذشت چند دقیقه خاموش شده و پس از روشن شدن می‌بایست مراحل راه اندازی اولیه را انجام دهید.

در این مقاله به روش‌های مختلف ریست کردن تلویزیون سامسونگ پرداختیم اما همیشه ساده‌ترین راه حل بهترین راه حل نیست. چنانچه انجام مراحل بالا، به بهبود تلویزیون شما کمک نکرد از تکرار آن‌ها پرهیز کنید و با مشاورین خدمت پلاس تماس بگیرید تا در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به حل مشکل تلویزیون شما اقدام کنند.

منبع: samsung.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *