5 علت سیاه شدن صفحه تلویزیون سامسونگ + راه حل
۵ علیت سیاه شدن صفحه تلویزیون سامسونگ

فهرست مطالب

تصور کنید در دفتر کارتان هستید. کلی کارهای عقب افتاده دارید و از فشار زیاد ناخن هایتان لای دندان‌هایتان است. سردرگم میان کاغذهایتان هستید که به یکباره تلفن‌تان زنگ میخورد و شماره‌ی خانه بر روی آن نقش می‌بندد. نفس عمیقی می‌کشید و تلفن را جواب میدهید. “الو سلام……چی؟؟……. باز چی رو دستکاری کردی؟……باشه بزار ببینم چی میتونم بکنم……خداحافظ” خب این‌طور که بویش می‌آید دردسری به دردسرهایتان اضافه شده است. همسرتان تلویزیون را روشن کرده ولی صفحه تلویزیون همچنان سیاه است!

اما نگران نباشید! خدمت‌پلاس اینجاست تا به شما کمک کند سریع‌تر مشکلتان را حل کنید تا کار به جاهای باریک‌تر نرسد.

سیاه شدن صفحه تلویزیون یکی از مشکلات رایجی است که برای تلویزیون پیش می‌آید و ممکن است منشا نرم افزاری یا سخت افزاری داشته باشد. زمانیکه با این مشکل روبرو هستید، تلویزیون سامسونگ صدا دارد اما تصویر ندارد! در این مقاله قرار است به عیب یابی تلویزیون سامسونگ با مشکل سیاه شدن صفحه بپردازیم و برای آن، راه‌حل مشخص کنیم تا تعمیر تلویزیون در رشت با سرعت بیشتری انجام شود.

مشکل سیاه شدن صفحه تلویزیون سامسونگ + راه حل

سیاه شدن تصویر تلویزیون سامسونگ، دو دلیل کلی می‌تواند داشته باشد که اول مشکلات اتصالات و نرم‌افزاری است و دیگری مشکلات جدی‌تر و سخت افزاری! خدمت پلاس اینجاست که جهت عیب یابی مشکل سیاه شدن صفحه تلویزیون، به شما کمک های لازم را بکند.

ابتدا به سراغ مشکلات نرم‌افزاری و اتصالات می‌رویم که اغلب خیلی جدی نبوده و به دست خود شما قابل حل شدن است. در اولین گام، پس از مشاهده سیاه شدن صفحه تلویزیون سامسونگ، دکمه‌ی منوی تلویزیون را فشار دهید که اگر منو به شما نمایش داده شد، مشکل احتمالا نرم‌افزاری یا مربوط به اتصالات بوده که در زیر به توضیح این مشکلات و روش های حل آن‌ها اشاره می‌کنیم.

۱) خرابی کابل hdmi و کابل برق

یکی از اتفاقاتی که ممکن است برای تلویزیون شما پیش آمده باشد، خرابی کابل hdmi  است که موجب می‌شود دستگاه های جانبی به درستی به تلویزیون متصل نشده و همچنان با مشکل سیاه شدن صفحه تلویزیون سامسونگ مواجه باشید.

خرابی کابل hdmi تلویزیون

همچنین خراب بودن آداپتور و یا سیم برق تلویزیون شما می‌تواند جز عوامل روشن نشدن صفحه تلویزیون شما باشد.

برای حل این مشکل، گام های زیر را به ترتیب انجام دهید:

الف)کابل‌ها را با کابل‌های جدید جایگزین کنید که اگر کابل دچار خرابی شده باشد، مشکل حل شود.

ب)در مرحله اول اگر مشکل رفع نشد، نوبت به سوکت‌ها و ورودی‌های کابل می‌رسد. ممکن کثیفی و یا فشار نادرست به پایه های این سوکت‌ها موجب خرابی آن‌ها شده باشد. در این صورت نیاز است که تکنسین‌های خدمت‌پلاس را باخبر کنید.

ج) حتما از سلامت دستگاه های متصل مطمئن شوید! گاهی اوقات خرابی این دستگاه ها، دلیل سیاه شدن تصویر تلویزیون می‌باشند که با عیب‌یابی و تعمیر آ‌ن‌ها، می‌توانید تصویر به تلویزیون خود بازگردانید.

 ۲) مشکلات نرم‌افزاری

گاهی اوقات پیش می‌آید که خواسته یا ناخواسته کنترل تلویزیون به دستان کودکان شما می‌رسد و آن‌ها با دیدن این تعداد زیاد دکمه با رنگ های متفاوت، به وجد می‌آیند و شروع به زدن تمامی دکمه ها میکنند. این موضوع باعث می‌شود که دفعه‌ی بعدی که تلویزیون را روشن کردید، تلویزیون به شما تصویر ندهد!

اما نگران نباشید. این مشکل به رستان خود شما قابل حل شدن است و نیاز به هزینه کردن نیست. گاهی اوقات با یک شبکه یابی ساده یا با ریست کردن تلویزیون سامسونگ این مشکل حل می‌شود که در مقاله‌ای بصورت جداگانه در مورد ریست تلویزیون سامسونگ صحبت کرده‌ایم.

حال نوبت به مشکلات جدی‌تر می‌رسد که معمولا برای حل آن، نیاز به حضور یک متخصص در کنار خود دارید. در زیر به عمده‌ی این مشکلات خواهیم پرداخت.

۳) خرابی پنل تلویزیون سامسونگ

می‌توان گفت که شاه قطعات در تلویزیون، چیزی به جزء پنل نیست. قطعه‌ای در تلویزیون که تصویر را در نهایت به شما نشان می‌دهد. پنل را می‌توان بصورت یک صفحه تخت متشکل از میلیون ها پیکسل که با درکنار هم قرار گرفتن آن‌ها صفحه نمایش ایجاد می‌شود، تعریف کرد. پس می‌توان پنل را در زمره‌ی مهم ترین قطعات تلویزیون قرار داد.

شکستن پنل تلویزیون سامسونگ

ممکن است دلیل سیاه شدن تصویر تلویزیون، خرابی پنل تلویزیون سامسونگ که بر اثر خرابی بخش ماژول یا لیکوئید پنل، اتفاق افتاده باشد. این را هم از قلم نیاندازم که این قطعه عمر مفیدی برای استفاده دارد و با بالارفتن ساعات کار تلویزیون این عمر پایان رسیده و لکه های ابرمانندی در تصویر ایجاد می‌شود و یا بطورکلی صفحه سیاه می‌شود.

حتی ممکن است درصورت برخورد ناگهانی جسمی با صفحه تلویزیون، پنل تلویزیون شکسته و موجب خرابی پنل تلویزیون سامسونگ شود.

با کمال تاسف باید بیان کرد، هزینه تعمیر پنل تلویزیون سامسونگ بسیار بالاست و حمل‌ و نقل آن بسیار دشوار است و توجیه مالی درستی ندارد. به خاطر همین، در صورتیکه پنل تلویزیون شما دچار خرابی شده است، تعویض آن منطقی نیست و بهتر است به فکر یک تلویزیون جدید باشید.

۴) خرابی بک لایت تلویزیون سامسونگ

از عمده ترین دلایلی که موجب روشن نشدن تصویر تلویزیون می‌باشد، خرابی بک‌ لایت تلویزیون سامسونگ است. وقتیکه تلویزیون شما با مشکل بک لایت برخورده باشد، معمولا لکه های سیاه و تیره روی صفحه نمایش ظاهر می‌شوند. از دیگر نشانه‌های خرابی بک لایت، می‌توان به خاموش و روشن شدن تلویزیون هم اشاره کرد.

خرابی بک لایت تلویزیون سامسونگ

درصورت مشاهده این علائم، بهتر است سریع به تکنسین متخصص مراجعه کنید؛ زیرا پخش ولتاژ لامپ‌های خراب موجب خراب شدن لامپ‌های سالم به مرور زمان و خرابی صفحه نمایش می‌شود.

برای تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ می‌توانید تنها با ثبت یک درخواست، با پشتیبان های خدمت‌پلاس در ارتباط باشید. برای اطلاع از هزینه تعمیر تلویزیون سامسونگ می‌توانید به این صفحه مراجعه نمایید.

۵) خرابی برد مین و برد تیکان

اگر مقداری انگلیسی بلد باشید معنی کلمه مین را میدانید. مین به معنی اصلی میباشد و همینطور که از اسم آن پیداست وظیفه‌ی آن به عنوان برد اصلی تلویزیون مهم است و دستورات لازم را به سایر قطعات تلویزیون برای اجرا میدهد.

خرابی برد مین و برد تیکان تلویزیون سامسونگ

یکی دیگر از قطعات مهم در تلویزیون، برد تیکان است که وظیفه‌ی مهم پردازش تصویر را در تلویزیون انجام می‌دهد و رابط بین برد مین و پنل می‌باشد.

اگر تلویزیون در معرض گرد و خاک، رطوبت، آب‌خوردگی یا نوسانات برقی قرار گیرد، ممکن است هر کدام از این قطعات به مشکل برخورد کنند که برای حل این مشکل برد باید توسط متخصص تعمیر یا تعویض شود.

دربالا به ۵ مورد از مهم‌ترین دلایل سیاه شدن صفحه تلویزیون سامسونگ اشاره کردیم و راهکارهایی برای حل‌کردن آن‌ها به شما ارائه دادیم. اما اگر به هر مشکلی در تعمیرات تلویزیون سامسونگ خود برخوردید و نیاز دارید که کسی در مورد آن به شما مشاوره دهد و برای حل کردن آن راهکاری به شما پیشنهاد دهد، پشتیبانان خدمت پلاس، هر روز هفته منتظر تماس‌های شما می‌باشند یا در صورتیکه شرایط تماس گرفتن را ندارید می توانید از طریق فرم درخواست تکنسین با ما در ارتباط باشید.

خدمت پلاس اینجاست تا برای شما تجربه‌ای خوب از تعمیر تلویزیون شما، به ارمغان بیاورد 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *