۵ دلیل کم نور شدن تلویزیون سونی به همراه راه حل
کم نور شدن تلویزیون سونی

فهرست مطالب

۵ دلیل کم نور شدن تلویزیون سونی به همراه راه حل

شاید برای صاحبان تلویزیون سونی پیش آمده باشد که گاهی اوقات بعد از روشن کردن تلویزیون شاهد مشکل کم نور شدن صفحه تلویزیون سونی شده اند. این مشکل دلایل متعددی می‌تواند داشته باشد که برخی از آن‌ها به دستان شما حل خواهد شد. پس بعد از مشاهده این مشکل نگران نشوید، چون خدمت پلاس این‌جاست تا به شما را از دلایل کم نور شدن تلویزیون سونی و راه حل‌های آن آگاه کند.

این مشکل یکی از مشکلات رایجی است که ممکن برای هر کسی پیش بیاید. ریشه مشکل کم نور شدن تلویزیون سونی می‌تواند سخت‌ افزاری یا نرم افزاری باشد که در ادامه در مورد آن‌ها صحبت خواهیم کرد:

دلیل نرم افزاری کم نور شدن تلویزیون سونی

ابتدا به مشکلات نرم‌ افزاری که موجب مشکل کم نور شدن تصویر تلویزیون سونی می‌شوند می‌پردازیم:

۱- مشکل تنظیمات نور تلویزیون سونی

گاهی اوقات خواسته یا ناخواسته تنظیمات تلویزیون دچار تغییراتی می‌شود یا مشکل نرم‌افزاری پیش می‌آید که نیاز بررسی تنظیمات نور تلویزیون سونی دارد.
حالت‌های متفاوتی برای تنظیمات نور تلویزیون سونی در نظر گرفته شده است. حالت طبیعی(natural)، حالت پرنور(vivid)، حالت ورزشی، حالت سینمایی و… از جمله حالت‌های نور برای تلویزیون سونی می‌باشند. برخی از این حالت‌ها از جمله حالت سینمایی، نور تلویزیون را کاهش داده و با افزایش کنتراست باعث زیباتر شدن تصویر در هنگام تماشای فیلم می‌شوند. باید در نظر داشته باشید این حالت‌ برای تماشای فیلم در حالت عادی باعث کم نور شدن تصویر تلویزیون سونی می‌شود.

پس اولین کاری که باید برای حل مشکل کم نور شدن تلویزیون سونی انجام دهید، چک کردن تنظیمات نور تلویزیون سونی و برگرداندن آن به حالت طبیعی است. به یاد داشته باشید برخی تنظیمات مانند حالت پرنور و درخشان باعث روشن تر نشان دادن تلویزیون می‌شوند، به مرور زمان باعث کاهش عمر بک لایت تلویزیون سونی می‌شود. پس بهتر است همیشه تلویزیون رو در حالت طبیعی قرار دهید تا موجب افزایش طول عمر صفحه تلویزیون سونی شما شود.

بعضی اوقات تنظیمات تلویزیون دچار مشکل شده است و کار از تصحیح آن گذشته است. در این حالت بهتر است تلویزیون خود را ریست فکتوری کنید و به حالت کارخانه بازگردانید. برای این کار و آگاهی از آن می‌توانید به مقاله ریست کردن تلویزیون سونی مراجعه کنید.

۲- مشکل سنسور اکو ECO تلویزیون سونی

در برخی از مدل‌های تلویزیون سونی، وجود قابلیت سنسور ECO و یا همان قابلیت تشخیص نور محیط، باعث تنظیم خودکار نور صفحه تلویزیون خواهد شد. این سنسور بر اساس میزان نور اتاق به تنظیم نور صفحه نمایش تلویزیون سونی می‌پردازد. اگر تلویزیون در یک اتاق با نور زیاد روشن شده باشد، صفحه نمایش تلویزیون روشن تر خواهد بود همچنین در یک اتاق تاریک، صفحه نمایش تلویزیون کم نور تر خواهد بود. به همین دلیل برای رفع ایراد کم نور شدن نور صفحه تلویزیون در این مورد، باید به غیرفعال کردن این سنسور دستگاه بپردازید.

شما از طریق تنظیمات نور تلویزیون قادر هستید که قابلیت اکو را خاموش کنید تا در تمامی حالت‌های نوری اتاق، نور تصویر به صورت یکنواخت عمل نماید.

۳- مشکل در اتصالات تلویزیون سونی

پس از بررسی تنظیمات تلویزیون سونی و اطمینان از درست بودن آن، اتصالات کابل پشت تلویزیون را بررسی کنید. گاهی اوقات علت مشکل تیره بودن تصویر تلویزیون سونی می تواند به واسطه‌ی اشتباهاتی در اتصالات کابل به وجود آمده باشد. به این معنی که برخی از سیم‌های کابل HDMI ایراد دارد و باعث ایجاد مشکل شده است . برای حل این مسئله باید کابل HDMI را تعویض کنید و دوباره بررسی نمائید .

حل مشکل کم نور شدن تلویزیون سونی
تلویزیون را خاموش کنید سپس هر دستگاه و کابلی که به تلویزیون وصل است را از تلویزیون جدا کنید. و تلویزیون را روشن کنید. سپس مجدد دستگاه های جانبی را وصل کنید، با این کار نیز ممکن است مشکل حل شود. راهکار دیگر، می‌توانید بدون استفاده از دستگاه‌های وصل شده، از آنتن و به صورت مستقیم از شبکه‌های تلویزیون استفاده کنید تا از مشکل اتصالات در تلویزیون سونی باخبر شوید.

دلیل سخت افزاری مشکل کم نور شدن تلویزیون سونی

در زیر به بررسی دو مشکل سخت افزاری که موجب کم نور شدن صفحه تلویزیون سونی و راه‌حل‌های آن پرداخته‌ایم:

۱- مشكل برد تيكان TCON یا برد اینورتر

درصورتیکه تلویزیون شما به حدی کم نور شده بود که قادر به دیدن چیزی بر روی صفحه نمایش نیستید، ابتدا دکمه ی منو را فشار دهید، اگر منو ظاهر نشد، این مسئله می تواند به علت مشکلاتی در برد تیکان و یا برد اینورتر نور پس زمینه باشد.

به همین منظور، چراغ های اتاق را خاموش کرده ، اتاق را تاریک کنید و با دقت ببینید که در پس زمینه ی تلویزیون نور وجود دارد یا خیر . اگر نور وجود داشته باشد، می‌واند به این معنی باشد که مشکل از اتصالات برد تیکان است، بنابراین باید اتصالات T-CON را بررسی کنید.

مشکل کم نور شدن صفحه تلویزیون سونی
برای حل این مشکل نیاز است که با یک متخصص و کارشناس مشورت کنید. در این صورت خدمت پلاس اینجاست تا به سوالات و مشکلات شما در سریع‌ترین زمان ممکن از طریق شماره ۰۹۱۱۱۴۶۲۳۱۰ یا قسمت درخواست تکنسین پاسخ دهد.

۲- مشکل بک لایت تلویزیون سونی

بعضی اوقات مشکل تلویزیون به دلیل لامپ‌های LED قرار گرفته در پشت پنل اتفاق می‌افتد. سوختن یکی از چراغ‌های بک لایت ممکن است در ابتدا به صورت مشکل کم نور شدن تلویزیون سونی نمایش داده شود که در این صورت نیاز به تعمیر لامپ بک لایت تلویزیون سونی وجود دارد.

دلیل بروز این ایراد و خرابی قطعه بک لایت تلویزیون سونی، بیشتر به خاطر روشن بودن طولانی مدت دستگاه و همچنین انتخاب نور زیاد برای صفحه نمایش تلویزیون می‌باشد که این ۲ امر باعث ایجاد مشکل در بک لایت و کاهش عمر آن در تلویزیون خواهد شد.

به همین دلیل برای جلوگیری از بروز این ایراد در قطعه تلویزیون بهتر است که دستگاه هم تایم زیادی در ساعت‌های بی‌وقفه و طولانی، روشن نباشد و نکته مهم‌تر اینکه تنظیمات درست و مناسب نور صفحه می‌باشد.

راهکار بالا برای پیشگیری از این مشکل است. اما در صورتی که با این مشکل مواجه شدید، خدمت پلاس با خدمت تعمیر تلویزیون در رشت، تلویزیون شما را به حالت اولیه خود باز خواهد گرداند و این خدمت را برای تضمین و گارانتی می‌کند.

در صورتیکه با هر یک از مشکلات یا مشکلاتی خارج از این موضوعات برخورد کردید، کارشناسان خدمت پلاس در خدمت شما هستند تا مشاوره‌های لازم را به شما داده و تلویزیون شما را در سریع‌ترین زمان به حالت اولیه برگردانند. برای تماس با ما می‌توانید از شماره تلفن ۰۹۱۱۱۴۶۲۳۱۰ استفاده کنید یا از طریق پنل درخواست تکنسین، در سریع‌ترین زمان ممکن با شما تماس حاصل خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *