دلیل روشن نشدن تلویزیون ال جی چیست؟
روشن نشدن تلویزیون ال جی

فهرست مطالب

تلویزیون ال جی شما روشن نمی‌شود؟ آیا با مشکل روشن نشدن تلویزیون ال جی روبرو هستید؟ در این مقاله قرار است در مورد چند دلیل روشن نشدن تلویزیون ال جی صحبت کنیم و راهنمایی‌های لازم را برای حل این مشکلات به شما ارائه دهیم.

چند دلیل احتمالی برای روشن نشدن تلویزیون ال جی شما وجود دارد که بسیاری از این دلایل خیلی مهم نبوده و به معنی خرابی تلویزیون ال جی شما نیستند و به راحتی قابل حل شدن هستند ولی در برخی موارد نیاز به تعمیر تلویزیون وجود دارد. قرار است در این مقاله به بررسی بعضی از این مشکلات بپردازیم که روند تعمیر تلویزیون شما در رشت با سرعت بیشتری انجام شود.

۳ دلیل مشکل روشن نشدن تلویزیون ال جی

مشکلات نرم افزاری و اتصالات تلویزیون

 گاهی اوقات اتفاقات ساده‌ای مثل شل شدن کابل برق تلویزیون، خرابی کابل برق تلویزیون ال جی، خرابی کابل HDMI و USB می‌باشد که برای رفع این مشکلات و مشکلات مشابه بهتر است گام‌های زیر را انجام دهید: 

  • اتصالات سیم برق را بررسی کنید: ممکن است کابل‌های تلویزیون و یا پریز برق آسیب دیده باشند و نتوانند برق را به درستی به تلویزیون شما منتقل کنند.
  • کلید پاور تلویزیون را فشار دهید: ممکن است دلیل مشکل روشن نشدن تلویزیون ال جی، مشکل ریموت و یا مشکل در کثیف بودن یا پوشیده بودن سنسورها از جمله سنسور مادون قرمز تلویزیون باشد. پس بهتر است یک بار از کلید پاور قرار گرفته روی خود تلویزیون استفاده کنید تا اطمینان پیدا کنید. کلید پاور عموما در پشت تلویزیون یا زیر لوگوی تلویزیون ال جی قرار گرفته است.
  • تلویزیون را از برق بکشید و ۲ دقیقه صبر کنید و مجدد وصل نمایید: یکی از محتمل‌ترین راه‌ها برای روشن شدن مجدد تلویزیون ال جی، تنظیم مجدد تلویزیون است. برای این کار کافی است دوشاخه را از پریز بیرون بیاورید و ۲ دقیقه صبر کنید. سپس آن را مجدداً وصل کنید. با این کار شما تلویزیون ال جی خود را هارد ریست کردید. راه حل ساده‌ای به نظر می‌رسد ولی می‌تواند به شدت کارساز باشد.

مشکل روشن نشدن تلویزیون

 

  • از اتصال برق دستگاه‌های جانبی و کابل‌های انتقال تصویر مطمئن شوید: بعضی اوقات به دلیل خرابی کابل متصل شده از دستگاه‌های جانبی و کابل‌های انتقال تصویر آن‌ها، تصویر به تلویزیون منتقل نشده و باعث روشن نشدن تلویزیون ال جی می‌شود. با تعویض کابل‌ها از این موضوع مطمئن شوید.
  •  ریست کردن تلویزیون ال جی: با این کار تمامی اشکالات نرم افزاری و تنظیمات تلویزیون را به حالت کارخانه بازنشانی می‌کنید.

اگر تمامی موارد بالا را انجام دادید و همچنان مشکل پابرجا بود، در گام‌های بعدی همراه ما باشید.

خرابی مین برد تلویزیون ال جی:

 

خرابی برد پاور تلویزویون ال جی

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین دلایل روشن نشدن تصویر تلویزیون ال جی، بروز مشکل در مین برد تلویزیون ال جی می‌باشد. دلایل زیادی برای خرابی این قطعه وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها میتوان به نوسان برق، رطوبت و آبخوردگی و اتمام زمان مصرف قطعه اشاره کرد.

مین برد یکی از اصلی‌ترین اجزای تلویزیون می‌باشد که وظیفه‌ی دستور دادن به سایر اجزای تلویزیون را دارد. مهم‌ترین اجزای یک تلویزیون داخل مین برد قرار می‌گیرد، مانند ورودی و خروجی‌ها که برای تصویر و صدا استفاده می‌شود. به همین دلیل خرابی مین‌برد باعث خاموش شدن تلویزیون ال جی می‌شود. محیط مرطوب باعث ایجاد اختلال در کارکرد مین برد و خرابی آن می‌شود. 

نوسان برق نیز از مشکلاتی است که تمامی لوازم الکترونیکی ما را تهدید می‌کند. تنها سپر دفاعی ما در مقابل این مشکل، محافظ برق می‌باشد که تا حدودی جلوی ایجاد مشکل برای تلویزیون را خواهد گرفت. در مقاله‌ای جداگانه در مورد محافظ برق‌های مناسب برای تلویزیون صحبت خواهیم کرد.

علاوه بر این تمامی قطعات الکترونیکی دارای یک عمر مفید می‌باشد که این قضیه برای مین برد هم صدق می‌کند. پس از اتمام این عمر مفید نیاز به تعویض قطعه وجود دارد. متخصصین خدمت پلاس اینجا هستند تا ایراد تلویزیون الجی شما را کارشناسی کنند و در سریع ترین زمان ممکن قطعات آسیب دیده و خراب شده را تعویض و تعمیر کنند.

خرابی برد پاور تلویزیون ال جی:

 

خرابی مین برد تلویزیون ال جی

برد  پاور در تلویزیون ال جی، وظیفه‌ی برق‌رسانی به سایر قطعات تلویزیون را دارد و از سمتی این مسئله موجب آسیب‌پذیر بودن بیشتر این قطعه در مقابل مشکلاتی مثل نوسان برق می‌شود. این قطعه وظیفه دارد برق ۲۲۰ ولت شهری را به برق با ولتاژ‌های مورد نیاز سایر قطعات تبدیل کرده و به‌ آن‌ها منتقل کند. 

وجود یک محافظ برق موجب جلوگیری از ورود برق با نوسان‌های مختلف به این قطعه و در نتیجه افزایش طول عمر آن می‌شود.

در این مقاله درباره‌ی دلایل مشکل روشن نشدن تلویزیون ال جی و راه حل‌های پیشنهادی برای آن پرداختیم. درصورتیکه به هر کدام از این مشکلات و یا مشکلات دیگر درباره‌ تلویزیون خود برخوردید، خدمت پلاس آماده است با استفاده از دانش و مهارت تکنسین‌های تعمیرات خود به شما مشاوره‌های لازم را داده و مشکلات تلویزیون شما را در سریع ترین زمان ممکن در محل، حل نماید. کافی است با شماره تماس ۰۹۱۱۱۴۶۲۳۱۰ تماس حاصل نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *